love isn't about loving the PERFECT person, it's about loving the UNPERFECT person PERFECTLY <3

Thursday, December 1, 2011

muslimah solehah

| |

herm,, hari nih. nk kasi satu cerita atau lebih tepat pengajaran lah kepada kaum2 hawa sekalian...
esp kepada kaum hawa yang pakai baju mcm tak pakai bju..
pakai seluar mcm tak pakai..
pakai tudung macm tak pakai
paham2lah kan..
sorry kalau ade yang terasa..
okey..
hurm, maybe korang pikei dgan pakaian korang tohh si kaum adam nihh akan tergoda.
tapy korang ingat lah. dorang tergoda untuk jadykan awekk je. silap haribulan korang yang takde harga!
hurm, ntah! aku nk ckp lebih2 pon aku takde lah baik sgad bhai..
tapy!
aku tetap nak ckp..
hurm seorang lelaki kristian mndatangi seorang lelaki muslim brtanyakan kenapa perempuan islam menutupi semua bahagian tubuhnya,,bahkan rambutnya sekali?
lelaki muslim itu tidak menjawab tapy dy mengeluarkan dua biji gula2 dan mmbuang kulit satu daripadanya dan mmbuang kedua2 biji gula2 itu..serta brtanya kepada lelaki kristian itu jika anda diberi pilihan, gula2 yang manakah yang akan anda pilih..?
kemudian lelaki kristian itu menjawab.. sudah tentu saya memilih yang masih berbungkus itu..
lelaki muslim itu hanya tersenyum dan menjawab begitulah perempuan islam diberi perumpamaan..
mereka menutup semua anggota badanya termasuk rambut untuk memelihara kesucian diri mereka:)



satu lagyk cite nih, pasal sorang lelaki kristian brtanya kepada seorang lelaki muslim, kenapa kita tidak boleh menyentuh perempuan islam?
lelaki muslim itu tersenyum dan brtanya kepada lelaki kristian itu..
pernahkah kamu menyentuh ratu elizabeth?
lelaki kristian itu menggeleng!
dan menjawab.. tidak mungkin.. hanya orang trtentu shj yang boleh mnyentuhnya..
lelaki muslim itu menjawab.. begitulah perumpamaan perempuan islam..
mereka ibarat ratu di dalam islam..


hurm, korang tengokk..
kita sebagai perempuan muslim diberi perumpamaan sebegitu rupa!
dipandang tinggi lagy!
beruntungnya kita hamba allah dan umat rasulullah nihh.. tapyy cuba korang pikei?
penah tak kite app sume tohh?
masyaAllah..
sesungguhnya kita terlalu lalai dalam melaksanakan perintah-Nya..
renung2kan:)

sorry again kalau ade yang terasa,,aku ckp nihh, untuk mengingatkan diri aku gak. biasalah.. kita hidup masa dunia ni dah akhir zaman. ape yang orng lain buad.. kita buad walaupun salah:)
ryte?
jadikk kita skunk saling memperingati lahh..
oke sir Hulaimi penah ckp..salah satu golongan yang masuk neraka ialah:)
orng yang bagy nasihat kat orang lain tapy dy sndiri ta buad bnda tohh..
oke.aku berani amek risiko untok tegor korang..
that's mean aku pon kena brubah gak..
aku harap korang dapat terima apa yang aku ckp..
:)


0 comments:

go-top

About Me

My photo
erm,, not much n least.. fifteen single:P REALLY HATE UNPROFESSIONAL FOLLOWERS:) ape yang ade dalam blog neh,, panas dari lubuk jiwa raga bakul sy sendiri so,,jangan ciplak! behave urself <3

tuan tanah

tuan tanah


cikk unpurfect
gua syg dye.. lu nak dy? lu kasi gua mati dulu la!

Proud to be

Proud to be
scippianz

this crew <3

shout out loud :)

bestie

bestie
cikk fafa

bff fer lyfe

bff fer lyfe
kamee

heartbeat

heartbeat
meera

sunshine

sunshine
thirah

cinta haty

cinta haty
putput

budak-budak comel :)



Powered by Blogger.
 
 

perfectly unperfect | Diseñado por: Compartidísimo
Con imágenes de: Scrappingmar©

 
top